dijous, 6 de novembre del 2008

EL MANUAL OBAMA



A hores d’ara dir que ha guanyat les eleccions Obama no és dir res nou. El que us volia comentar és el fet de que es veu com aquest senyor ha fet un curs de lideratge o com a mínim el que li fa els discursos.
Fixem-nos, si ens presentéssim en unes eleccions explicaríem quins PROBLEMES tenim (que de fet és el que fem buscar els nostres problemes) i busquem SOLUCIONS. El senyor Obama ven un canvi, i com ho fa? No explicant que està malament, perquè de fet cadascú veurà coses diferents sinó que diu és hora del canvi (on tothom si veu reflectit) i a més afegeix estem plens de REPTES. Aquest home és un manual: ha transformat el seu pensament i ha fet transformar el dels seus votants. Transforma els problemes en reptes, mira el mon de forma positiva per aconseguir els objectius plantejats.
La seva victòria, és un exemple de que mirar les coses en caire positiu et fa arribar allà on vols. Quan perd les primeres primàries té un discurs positiu on deixa clar que treballant nosaltres podem (YES WE CAN) i aquest lema ens pot servir a tots. Nosaltres podem. I és aquest discurs que diferencia la gent que arriba lluny a l’altre gent, el yes, we can.. si nosaltres podem, creiem en els nostre poder, les nostres habilitats i LA NOSTRA CAPACITAT DE TREBALL per aconseguir el que realment volem i per això dediquem tots els nostres esforços a aconseguir-ho.
No hi ha prou en dir jo puc fer una cosa, cal dedicar tot el temps que faci falta i la màxima intensitat a aconseguir l’objectiu que un vol. Per això moltes personalitats que han aconseguit arribar molt lluny durant el camí han abandonat certes coses perquè els hi feia incompatible el poder dedicar-se a dos temes a la vegada. Hi ha qui abandona la vida familiar per la pública, o la pública per la familiar, el món laboral.. etc.
És per això que cal en primer terme tenir clar cap on vull anar, preguntar-se (pregunta típica meva en entrevistes de treball) què vull ser quan sigui gran? Cap a on vull anar? Què m’agradaria fer? Cal afegir, puc? Que puc fer per poder? En què m’haig de preparar? I una vegada que estic preparat què haig de fer? Què estic disposat a fer per arribar on vull? A què renunciaré?
Si això fos una classe magistral avui us (ens) ficaria una prova per fer
1- busca problemes durant el dia i transforma’ls en reptes. Ex. No em porto bé amb un company (i això em provoca angoixa) tinc el repte de portar-me bé.. o el repte de superar les angoixes
2- Parla amb la gent, durant les converses trobaràs moments en que no hi estareu d’acord fins hi tot poden haver moments tensos. En aquell moment fica’t a la seva pell. Per què pensa així? Perquè vol actuar d’aquesta manera? Potser veurem que el món és diferent segons on es miri, depenent de la educació, principis i experiències de la persona que mira i no pas del fet objectiu del que es tracta. (donem per fet que alló que estem veient és així i ja està i no sempre passa..).. exemple.. mira el dibuix que veus? Només una dona gran? Estàs segur que només això? No pot ser que t’equivoquis? I si jo estic veient una altra cosa? Fixa’t potser al final trobes una joveneta. A vegades les coses són com les mirem.. no són com són.