dilluns, 30 de novembre del 2009

PROJECTE SOLIDARI

Com vaig comentar ahir, el diumenge vaig anar a córrer la Jean Bouin, finalment vaig fer un temps de 46 minuts i 59 segons, reduint uns segons la meva marca i sobretot entrant ni que sigui ben just, al grup dels 46 minuts. Ara hem de seguir per millorar aquest temps en la darrera cursa de l’any la dels nassos. Tenim un mes per preparar-nos i crec que hem de viure amb ganes d’aconseguir-ho. Però la cursa dels nassos per a mi tindrà un altre objectiu.
Quan correm ho fem generalment per un motiu egoista, és a dir, per la nostra salut, tant física com mental, d’acord, que si nosaltres estem bé això repercutirà de forma positiva a els que estant davant, però entenem que en principi el que intentem millorar és el nostre jo.
Però ara vull anar més enllà i per això em fa falta la col·laboració de la gent que conec. Vull fer un projecte solidari a partir dels quilòmetres que faig i segurament sol no puc i amb l’ajut de tothom sí.
Agafo una idea que quan era petit ja ho vam fer i de fet a les Maratons anglosaxones s’estila molt. És el conegut patrocini de quilòmetres. I en que consisteix? Esculls una cursa, en aquest cas la dels nassos, (10 km) i busques persones que et vulguin patrocinar el quilòmetre (persones o grups de persones). Cada quilòmetre té un preu mínim de 10 € i pot ser patrocinat per més d’una persona. Per tant sent una cursa de 10km es pot aconseguir 100€ o més. Aquests diners aniran destinats a la ONG SED que realitza projectes al tercer món (si podeu visiteu la seva pàgina web). El motiu de col·laborar en aquesta i no d’altres ONG és degut a la plena confiança que em donen (tant el meu germà, que treballa en ella) com el conjunt d’amics i col·laboradors que hi participen.
Aquest projecte està en estat embrionari i em fa falta l’ajut de molta gent. La idea és que s’apuntin més corredors amb lo que podem ajudar a fer més gran el nostre ajut. I que la gent participi no solament en aquesta primera cursa sinó en les següents (properament ja farem mitges maratons).
I què puc fer jo? Algú es pot preguntar. En primer terme dir, jo puc córrer? Si la resposta és si, doncs a córrer i buscar patrocinadors. La resposta és no. Doncs mirar si puc fer de patrocinador (en aquesta i d’altres curses), transmetre la idea i el projecte a d’altres persones amb l’objectiu d’incrementar el nombre de corredors i patrocinadors i també em caldria gent que pogués fer una pàgina web i aconseguir un número de compte corrent (sense comissió alguna)
Crec que és moment d’ajudar als altres, crec que la idea pot tenir èxit i pot haver gent que es vagi animant creant un grup de corredors solidaris i recollint diners per una bona causa. Qualsevol dubte, idea etc. Serà benvinguda.
Considero positiu poder córrer pels altres, ajudar amb el meu esforç a aconseguir una rialla en aquest món. Sé que sol no podré en aquest nou projecte però junts amb d’altres persones. Si.
Vols participar en aquest projecte solidari?