dilluns, 6 d’octubre del 2008

ELS AMICS DE DARTH VADER



Quan parles amb els amics, i fas broma, moltes vegades dius o sents la frase ets un frikie, Un amant de la guerra de les galàxies en aquest país és considerat un frikie i per tant, haig de reconèixer que potser jo en sóc un.
Si, m’agrada la Guerra de les Galàxies i amb molt d’orgull, i el que més m’agrada es Darth Vader, però, penseu que sóc l’únic? Que curiós, de tots els personatges que hi ha en la saga per què la gent li agrada tant aquest personatge?Que hi ha darrera? Perquè ens atreu?
Darth Vader mai va ser el número 1, sempre va tenir una persona per sobre, ja sigui Obi Wan, ioda, o el lord Sith, però ell estava destinat a complir la profecia, ell havia d’unir les forces i per tant destruir la banda fosca de la força. Quants de nosaltres hem volgut ser el número 1 i no ho hem aconseguit? Però mira a la llarga ell ara és el famós, el conegut, el número 1.
És el personatge que més s’assembla a nosaltres, si, no us espanteu, tots tenim una part fosca, quelcom que no ens agrada, allò que és superior, el nostre mal geni, les nostres carències, ell les fa paleses i no les pot vèncer, de tots és el més humà, reconeix la seva dependència cap a una altra persona, i al final, demostra amor, tard, però demostra amor, al seu fill.
Darth Vader per amor a la seva dona, per les pors, no pot evitar que la seva part fosca el superi, per amor acaba morint.
La guerra de les galàxies ens ensenya que no hi ha ningú dolent, o no hi ha ningú del tot dolent, agafa el personatge més dolent de la vida, sigui qui sigui, grans dictadors, genocides, el teu, la teva ex, un company de feina, fins hi tot el pitjor personatge del món, té algun amic, aquell amic li ha trobat la part positiva, ha vist molt més que la part fosca de la força. Què fàcil és estimar a qui ens estima, què fàcil és trobar les coses positives als nostres amics, però i aquells que no ens poden veure? Aquell amb qui no et parles? Els Darth Vader del dia a dia? Per a quants jo sóc Darth Vader?
Doncs sabeu que us dic, tinc ganes de trobar el meu Lord Sith i tirar-lo, eliminar el meu cantó fosc i eliminar-ho de la gent que tinc més propera, això si que és complicat, cercar lo positiu de tothom, intentar vèncer la meva mirada fosca i deixar que la seva part positiva m’envaeixi. Si ho aconsegueixo ja podré demanar a la gent que em vegi com un Jedi, mentrestant hauré de reconèixer que per molts sóc un autentic Darth Vader
Us heu plantejat mai que a dia d’avui ell és un dels personatges cinematogràfics més famosos de la història i mai ningú parla del seu actor? Molt curiós que no es parli quasi mai d’ell, i ell, sempre en l’anonimat, segurament jo si hagués fet de Darth Vader voldria fer conferències de com vaig lluitar contra Obi wan... En poques paraules, noves lliçons d’aquest personatge, a la llarga hem de ser el número 1, però del nostre interior, potser la nostra humilitat és qui ens farà ser els número 1.
Cada dia tinc més clar que per ser el primer haig de fer que els demés vegin les potencialitats i les coses bones dels altres.
Demà vull enviar un missatge a tothom, si us plau si veus que faig una cosa bé digues-m’ho i si ho faig malament també (que així milloraré) però si us plau no t’ho callis, m’estalviaré pensar que és el que realment penses. Si sé que penses d’allò que faig, si t’agrada ho repetiré i sinó milloraré. I si no t’importa, no et preocupis, perquè jo tampoc ho faré.